Sedan 2007 har Ice-Watch revolutionerat klockmarknaden med sina stiliga, färgglada klockor. Med rötter i Belgien och global kvalitet erbjuder Ice-Watch något för alla - från minimalistisk till sportig design. Upptäck våra senaste kollektioner och bli en del av Ice-Watch-familjen idag!
Tiden har aldrig riktigt varit densamma sedan Ice-Watch kom in på klockmarknaden 2007. En klocka vars färgglada koncept fokuserade på mode och tillgänglighet skapade ett internationellt, generationsövergripande och interkulturellt varumärke. Sedan dess har den fortsatt att ticka, utvecklas och uppfinna nya kollektioner i fullständig transparens, en värdering som förmedlas av namnet: ICE.
Deras djärva drag - att förvandla klockan till ett moderiktigt och ändå elegant tillbehör - kunde ha smält som glass i solen. Tvärtom, det har blivit en av planetens coolaste framgångar. För detta har Ice-Watch valt att leva varje minut av kontrollerad globalisering och att hitta kompetenser där de finns. En fråga om bra tempo. Till tjänst för sin gränslösa skapelse finns talangen 'designad i Belgien' och allvaret i belgiska tjänster, kvaliteten på japanska urverk (Miyota), kinesisk expertis i produktion och montering, organisationen i Hongkong för logistik och distribution. Det sägs att man bedömer ett träd efter dess rötter: de förblir stadigt planterade i Belgien tack vare grundarens och vd
för Ice-Watch, Jean-Pierre Lutgens, vilja. Marknadsföring, kommunikation, juridiska aspekter och webaktioner är fördelade mellan Bryssel och Bastogne, där de lokala rötterna ytterligare stärktes 2014 med byggandet av ett 6000 m2 stort europeiskt lagringscenter. Från kugghjul till kugghjul, från enade team till dynamiska partners, från skarpa designers till engagerade distributörer, har Ice-Watch gett sig själv medel att ständigt öka sin närvaro på internationell nivå.
Flexibilitet och reaktivitet uppmuntras på varje nivå, vilket gör det lättare att förstå hur en enkel idé kunde utvecklas till ett trendigt tillbehör buren av hela världen. Mångsidig stil: minimalistisk, sportig, urban, ultrafärgglad, glamorös, romantisk. Mångsidiga material: Ice-Ramic, silikon, metall, läder. Mångsidig publik: män, kvinnor, barn och ungdomar. Mångsidiga önskemål: 8 till 10 nya kollektioner per år, utrustade med skruvad bakboett och därför vattentäta upp till 10 ATM. Samlarobjekt och mer riktade modeller dyker upp genom samarbeten och prestigefylld co-branding (BMW Motorsport, Pantone Universe, Course Vendée Globe). Det breda utbudet av Ice-Watch-klockor kan anpassa sig till liv och aktiviteter hos de som bär dem. Mer än en marknadsstrategi är det ett åtagande från ett ledande och legitimt varumärke i sin sektor.
Ice-Watch-varumärket har stark synlighet, vare sig på handleden, i "BeCubic"-sparbössor, på sociala medier (4 500 000 Facebook-fans) eller genom det stora nätverket av Flagship Stores, Ice-Watch Stores, kiosker och återförsäljningsställen. Deras kollektioner har genererat flera produktplaceringar på den internationella musikscenen: Black Eyed Peas, Jennifer Lopez, David Guetta, etc.
Deras starka dynamik lockade stora idrottsmän som agerade som ambassadörer: Philippe Gilbert, världsmästare i cykling, simmaren Florent Manaudou och DTM-mästerskapsföraren Marco Wittmann bakom ratten på sin Ice-Watch BMW M4. Nu kan Ice-Watch-varumärket stoltsera med bra tv-betyg tack vare den charmiga väderflickan: Tatiana Silva, den vackra belgiskan som nu är programledare på TF1, den ledande franska tv-kanalen.
År 2017 firade Ice-Watch sitt 10-årsjubileum genom att bjuda in alla sina partners och medarbetare till Bastogne (Belgien) för att delta i en "Surreal middag" organiserad av den belgiska designern Charles Kaisin.
Samma år valdes Jean-Pierre Lutgen till Årets chef 2017 av tidningen Trends Tendances.
År 2020 överraskade Ice-Watch igen genom att lansera sin första solcellsdrivna klocka. Fri som luften, drar ICE solar power endast sin energi från ljuset. Hållbar, ren, oändligt förnybar energi! Ett varumärke för den aktuella tiden, Ice-Watch svarar gradvis på aktuella önskningar med sina egna värderingar: optimism, tillgänglighet, enkelhet och naturligtvis färgens kult.
Med lanseringen av ICE solar power stödjer Ice-Watch och dess team medborgare som vill ta konkreta åtgärder för planeten. ICE solar power låter dig uttrycka ditt engagemang för ansvarsfull konsumtion. Denna kollektion skapar ett nytt "grönt" segment hos Ice-Watch samtidigt som den förblir tillgänglig för alla, trendig och dynamisk.
Det belgisk-globala varumärket, som därmed blivit hållbart, kommer att fortsätta göra det de gör bäst: att sätta eld på klockmarknaden med överkomliga priser (från €59) och ofelbar dynamik, att innovatera, att våga och att våga igen.
KONTAKT
Klockia / Gotlands Ur AB | Hästgatan 24 621 56 Visby | Sweden
E-post:
Om företaget
Telefon: 0498 - 27 12 90
Öppettider kundtjänst: Mån - Tor: 9.00 - 16.00
Öppettider i butiken:
Mån - Fre: 10.00 - 17.00
Lör: 11.00 - 14.00
Sön och övriga helgdagar: Stängt
NYHETSBREV & KAMPANJER
Fyll i din e-postadress och ta del av nyheter, kampanjer före alla andra.
Copyright © 2003 - 2024 Gotland Ur AB, all rights reserved | » Sitemap | » Cookies / GDPR