Vi använder cookies
Vi använder enhetsidentifierare för att anpassa innehållet och annonserna till användarna, tillhandahålla funktioner för sociala medier och analysera vår trafik. Vi vidarebefordrar även sådana identifierare och annan information från din enhet till de sociala medier och annons- och analysföretag som vi samarbetar med. Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster.
Googles sekretesspolicyÄndra inställningar
Hem / KUNDTJÄNST / Reklamationer och Garanti
Garantin täcker eventuella fabriksfel som uppstår på klockan/ produkten du köper utav oss. Den täcker ej om klockan/ produkten utsatts för någon form av yttre åverkan, oaktsamhet eller felaktig skötsel.
OBS! Det är 6 månader garanti på alla klockarmband, detta p.g.a. att det klassas som slitagedelar.
Vi följer Svensk konsumentlag som innebär 36 månaders reklamationsrätt (3 år).
Till vissa av märkena som vi säljer ingår även internationell garanti, där det är tillverkaren själv som står för garantin och du kan då lämna din klocka hos alla auktoriserade återförsäljare. Normalt medföljer då ett garantikort/bok som bevis för detta, som då även måste uppvisas.
OBS! Följande orsaker täcks ej av garantin:
1. Skador som orsakats av felaktig skötsel, slarv, felaktig användning eller andra skador som ej beror på material eller tillverkningsfel.
2. Skador orsakade av ingrepp av annan än vår egen serviceverkstad.
3. Skador på uppdragskronor och glas, repor på glas, länk och boett.
4. Skador och slitage på läderarmband, plastarmband, gummiarmband, länkar samt ytbeläggning på dessa, samt skador på uret.
5. Fuktskador på ej vattentäta ur (vattentätt =10 BAR) Detta gäller även armband.
Det är lämpligt att kunden ankomstkontrollerar sin leverans för att verifiera att denna är riktig och felfri. Hör man ej av sig till oss kommer det antas att allt har gått rätt till och att produkten är felfri. Skulle varan vara skadad och man sedan väljer att returnera den kan det uppstå problem, då alla produkter som returneras synas och kontrolleras. Du kan läsa mer vad som gäller för returer under fliken "Returer".
Om en vara från Klockia skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående till Posten, dock senast inom 14 dagar. Skadan skall även anmälas till Klockia fortast möjligt för information om ersättning och hur vi går vidare med ärendet.
Har du en klocka som är i behov av service eller lagning, så kontakta gärna oss för information om t.ex. priser. Vi har egen serviceverkstad och kan utföra service och reparationer på de flesta klockor. Den behöver ej vara köpt hos oss.
Har klockan/produkten du köpt gått sönder och du önskar göra en reklamation, så börja gärna med att kontakta oss för att se om det är något vi kan hjälpa dig med utan att produkten måste skickas in. Behöver produkten skickas in skicka även med kvitto om du har kvar det.
Paketera in produkten så att den inte skadas under transporten, den defekta produkten bör hanteras som om den vore felfri. Original asken för produkten behöver du inte skicka med.
Anser vi att felet troligen är ett fabrikationsfel och omfattas av garanti när du kontaktar oss så kommer du få en förbetald fraktsedel av oss för att skicka in produkten fraktfritt.
Vid tveksamma fall står du som kund för frakten själv, visar det sedan sig att felet täcks av garanti betalar vi i efterhand ut ersättning för transportkostnaderna.
Skall klockan skickas från utlandet, står kunden själv för frakten in till oss + eventuella avgifter.
Alla slutliga bedömningar om garantin görs först när vi (Klockia) kontrollerat produkten fysiskt, vi kan ej garantera att felet faller under garanti före vi kontrollerat den. Skulle vi anse att felet ej täcks av garanti kommer du meddelas om detta per mejl tillsammans med ett kostnadsförslag för att få produkten åtgärdad.
OBS! Vid de fall då fel ej kan påvisas har Klockia rätt att ta ut en hanteringsavgift om 200:- + moms + frakt tur och retur för ärendet. Har du som kund själv bekostat frakten in, tar vi endast betalt för frakten tillbaka till dig.
Detsamma gäller även då felet på produkten visar sig att inte omfattas av garanti. Godkänns istället vårat kostnadsförslag för lagning av produkten som vi skickat till dig, kan du bortse från dessa kostnader, då är det priset i kostnadsförslaget som gäller.
KONTAKT
Klockia / Gotlands Ur AB | Hästgatan 24 621 56 Visby | Sweden
E-post:
Om företaget
Telefon: 0498 - 27 12 90
Öppettider kundtjänst: Mån - Tor: 9.00 - 16.00
Öppettider i butiken:
Mån - Fre: 10.00 - 17.00
Lör: 11.00 - 14.00
Sön och övriga helgdagar: Stängt
NYHETSBREV & KAMPANJER
Fyll i din e-postadress och ta del av nyheter, kampanjer före alla andra.
Copyright © 2003 - 2024 Gotland Ur AB, all rights reserved | » Sitemap | » Cookies / GDPR